Suhtluskeele kursus. Auditoorne-, individuaal- ja veebi-õpe. Algtase (0) Kursuse pikkus 100
akadeemilist tundi, sh. 70 akadeemilist tundi auditoorset õpet ja 30 akadeemilist tundi iseseisvat
õpet.
Algtaseme kursus on neile, kes ei ole varem üldse keelt õppinud.
Sellel kursusel on pearõhk baasteadmiste omandamisel, õigel hääldusel ja intonatsioonil, lugemis- ja
kirjutamisoskusel vastaval tasemel. Kursuse lõpus sooritavad õppijad lõputesti. Edukalt testi sooritanud
saavad koolituskeskuse lõputunnistuse ning võivad jätkata õpinguid järgmisel tasemekursusel.
Põhilised suhtlusteemad:
– Tutvumine: Tutvumis- ja viisakusväljendid, hüvastijätt, kõneetikett, keeled.
– Perekond ja sugulased: Perekonnaseis, vanus, välimus, rollid, igapäevased tegevused.
– Kohtumised: Asutused linnas. Kellaaeg. Helistamine, etikett.
– Elukoht: Asjad kodus. Arvud. Aadress.
– Töö ja puhkus: Päev, nädal, kuu. Vaba aeg. Huvid ja hobid.
– Kodumaa, rahvused ja keeled. Küsisõnad.
Grammatika: elementaartasemele vastav baasgrammatika.
Õpiväljundid:
Kursuse omandatakse suhtlemisoskus elementaartasemel nii igapäevastes kui tööolukordades ja
kinnistatakse suhtlemiseks vajalikku baasgrammatikat. Õppijad julgevad suhelda kursustel käsitletud
teemadel, ei karda teha vigu ja tunnevad vastava keelekeskkonna suhtlemisetiketti.
Õppija oskab:
– lihtsal viisil suhelda, küsida lihtsaid küsimusi ja neile vastata
– ennast ja teisi tutvustada, tervitada, viisakalt hüvasti jätta
– saab aru tuttavatest nimedest, sõnadest, lihtsatest lausetest siltidel, plakatitel, kataloogis
– oskab ilma abita rääkida iseendast, oma elukohast, kirjeldada inimesi, keda ta tunneb
– oskab kirjutada lühikest ja lihtsat teadet ja täita formulare personaalsete andmetega
Õppija saab aru aeglasest kõnest ja mõistab lihtsamaid tekste.
Õpetusmetoodika baseerub kaasaegsete aktiivmeetodite parimale praktikale.
Koolituse alguses püstitab õppija oma eesmärgid (mida ta koolituse lõpus oskab ja suudab) ja määratleb
koos koolitajaga, kuidas nende eesmärkide saavutamiseni jõuda ja kuidas nende saavutamist kontrollida.
Keeleõpe toimub elulistes situatsioonides, läbi loovate rollimängude ja simulatsioonide. Kasutame paaris-
ja rühmatööd, rollimänge, väitlusi, mõistete kaardistamist, õpisituatsiooni dramatiseerimist – seega
loovaid ülesandeid, mis motiveerivad õppijaid kaasa mõtlema. Positiivne, õppija motivatsiooni toetav
õpikeskkond tugevdab õppija enesehinnangut ja annab talle eduelamuse juba esimesest tunnist.
Vestluskaaslasi vahetatakse pidevalt, et anda õppijatele võimalust kinnistada materjali läbivate korduste,
olla erinevates rollides ja erinevate partneritega.
Õpetaja loob keele praktikaks igale tunnile oma stsenaariumi, kus toimub loomulik õppeteemaga seotud suhtlemine ning sõnavara ja grammatika kinnistamine. Sõnade, väljendite ja grammatika meeldejätmiseks kasutame erinevaid mälutehnikaid (kehakeelt, riimi, rütmi jt).
Koduseks iseseisvaks tööks jääb tunnis õpitu kinnistamine läbi loovate ülesannete ja kuulamisharjutuste.
Tunnid toimuvad kaks korda nädalas a 2 kuni 3 akadeemilist tundi korraga.
Õpperühm: 6-10 inimest.
Kursusel põhinevad algajate/A1 taseme õpikud on välja antud erinevate kirjastuste poolt. Suuremat
tähelepanu pööratakse rääkimis-ja kuulamisoskuse arendamisele. Kasutatakse palju audio- ja
videomaterjali. Kasutame ka palju veebipõhist autentset materjali, et hoia õppijaid kursis kõige
värskemate teemadega ja kaasaegse keelekasutusega. Osa õppematerjale on koostatud meie oma
õpetajate poolt. Õppematerjalid saavad õppijad paljundatud kujul. Igal grupil on oma link Google Drive
keskkonnas. Juurdepääs tunnimaterjalile võimaldatakse ka puudujatele.
Kursus lõpeb saavutustestiga. Test koosneb suhtlusülesannetest erinevatel teemadel ja lühikesest
grammatika testist. Testi sooritanud saavad vastava tunnistuse.
Kursused toimuvad Sugesto hubastes õpperuumides, Tallinn Narva mnt. 6-9, veebis või tellija ruumides.
Tööalane ja suhtluskeele kursus või individuaalõpe. Tase A1. Kursuse pikkus 100 akadeemilist
tundi, sh. 60 – 70 akadeemilist tundi auditoorset ja 30-40 akadeemilist tundi iseseisvat õpet
A1 taseme kursus on neile, kes on läbinud mõne algajate kursuse, kuid pole vahepeal keelt kasutanud.
Sellel kursusel on pearõhk baasteadmiste omandamisel, õigel hääldusel ja intonatsioonil, lugemis- ja
kirjutamisoskusel vastaval tasemel. Kursuse lõpus sooritavad õppijad lõputesti. Edukalt testi sooritanud
saavad koolituskeskuse lõputunnistuse ning võivad jätkata õpinguid järgmisel tasemekursusel.
Põhilised suhtlusteemad:
– enda ja oma kaaslase tutvustamine
– pere ja hobid
– töö ja töökohustuste ning ülesannete kirjeldamine
– oma soovide edastamine ja kaaslase soovi küsimine; aktiivne kuulamine
– igapäevaste situatsioonide kirjeldamine.
Grammatika:
A1 tasemele vastav baasgrammatika
Õpiväljundid:
Kursuse omandatakse suhtlemisoskus elementaartasemel nii igapäevastes kui tööolukordades ja
kinnistatakse suhtlemiseks vajalikku baasgrammatikat. Õppijad julgevad suhelda kursustel käsitletud
teemadel, ei karda teha vigu ja tunnevad vastava keelekeskkonna suhtlemisetiketti.
Õppija oskab:
– tutvustada ennast ja oma kaaslasi
– tutvustad oma tööd ja kirjeldada peamisi töökohustusi
– väljendada oma soove ja soovitusi, esitada küsimusi ja reageerida kaasvestleja küsimustele
– kirjeldada oma ümbrust ja inimesi
– kirjeldada oma peret ja hobisid.
Õppija saab aru aeglasest kõnest ja mõistab lihtsamaid tekste.
Õpetusmetoodika baseerub kaasaegsete aktiivmeetodite parimale praktikale.
Koolituse alguses püstitab õppija oma eesmärgid (mida ta koolituse lõpus oskab ja suudab) ja määratleb
koos koolitajaga, kuidas nende eesmärkide saavutamiseni jõuda ja kuidas nende saavutamist kontrollida.
Keeleõpe toimub elulistes situatsioonides, läbi loovate rollimängude ja simulatsioonide. Kasutame paaris-
ja rühmatööd, rollimänge, väitlusi, mõistete kaardistamist, õpisituatsiooni dramatiseerimist – seega
loovaid ülesandeid, mis motiveerivad õppijaid kaasa mõtlema. Positiivne, õppija motivatsiooni toetav
õpikeskkond tugevdab õppija enesehinnangut ja annab talle eduelamuse juba esimesest tunnist.
Vestluskaaslasi vahetatakse pidevalt, et anda õppijatele võimalust kinnistada materjali läbivate korduste,
olla erinevates rollides ja erinevate partneritega.
Õpetaja loob keele praktikaks igale tunnile oma stsenaariumi, kus toimub loomulik õppeteemaga seotud suhtlemine ning sõnavara ja grammatika kinnistamine. Sõnade, väljendite ja grammatika meeldejätmiseks kasutame erinevaid mälutehnikaid (kehakeelt, riimi, rütmi jt).
Koduseks iseseisvaks tööks jääb tunnis õpitu kinnistamine läbi loovate ülesannete ja kuulamisharjutuste.
Tunnid toimuvad üks või kaks korda nädalas a 2 kuni 3 akadeemilist tundi korraga.
Õpperühm: 6-10 inimest.
Kursusel põhinevad A1 taseme õpikud on välja antud erinevate kirjastuste poolt. Suuremat tähelepanu
pööratakse rääkimis-ja kuulamisoskuse arendamisele. Kasutatakse palju audio- ja videomaterjali.
Kasutame ka palju veebipõhist autentset materjali, et hoida õppijaid kursis kõige värskemate teemadega ja kaasaegse keelekasutusega. Osa õppematerjale on koostatud meie oma õpetajate poolt.
Õppematerjalid saavad õppijad paljundatud kujul. Igal grupil on oma link Google Drive keskkonnas.
Juurdepääs tunnimaterjalile võimaldatakse ka puudujatele.
Kursus lõpeb saavutustestiga. Test koosneb suhtlusülesannetest erinevatel teemadel ja lühikesest grammatika testist. Testi sooritanud saavad vastava tunnistuse.
Kursused toimuvad Sugesto hubastes õpperuumides, Tallinn Narva mnt. 6-9, veebis või tellija ruumides.
Tööalane ja suhtluskeele kursus. Tase A1. Kursuse pikkus 120-160 akadeemilist tundi, sh. 80-100 akadeemilist tundi auditoorset ja 40-60 akadeemilist tundi iseseisvat õpet
A1 taseme kursus on neile, kes on läbinud mõne algajate kursuse, kuid pole vahepeal keelt kasutanud.
Sellel kursusel on pearõhk baasteadmiste omandamisel, õigel hääldusel ja intonatsioonil, lugemis- ja
kirjutamisoskusel vastaval tasemel. Kursuse lõpus sooritavad õppijad lõputesti. Edukalt testi sooritanud
saavad koolituskeskuse lõputunnistuse ning võivad jätkata õpinguid järgmisel tasemekursusel.
Põhilised suhtlusteemad:
– enda ja oma kaaslase tutvustamine
– pere ja hobid
– töö ja töökohustuste ning ülesannete kirjeldamine
– oma soovide edastamine ja kaaslase soovi küsimine; aktiivne kuulamine
– igapäevaste situatsioonide kirjeldamine.
Grammatika:
A1 tasemele vastav baasgrammatika
Õpiväljundid:
Kursuse omandatakse suhtlemisoskus elementaartasemel nii igapäevastes kui tööolukordades ja
kinnistatakse suhtlemiseks vajalikku baasgrammatikat. Õppijad julgevad suhelda kursustel käsitletud
teemadel, ei karda teha vigu ja tunnevad vastava keelekeskkonna suhtlemisetiketti.
Õppija oskab:
– tutvustada ennast ja oma kaaslasi
– tutvustad oma tööd ja kirjeldada peamisi töökohustusi
– väljendada oma soove ja soovitusi, esitada küsimusi ja reageerida kaasvestleja küsimustele
– kirjeldada oma ümbrust ja inimesi
– kirjeldada oma peret ja hobisid.
Õppija saab aru aeglasest kõnest ja mõistab lihtsamaid tekste.
Õpetusmetoodika baseerub kaasaegsete aktiivmeetodite parimale praktikale.
Koolituse alguses püstitab õppija oma eesmärgid (mida ta koolituse lõpus oskab ja suudab) ja määratleb koos koolitajaga, kuidas nende eesmärkide saavutamiseni jõuda ja kuidas nende saavutamist kontrollida.
Keeleõpe toimub elulistes situatsioonides, läbi loovate rollimängude ja simulatsioonide. Kasutame paaris- ja rühmatööd, rollimänge, väitlusi, mõistete kaardistamist, õpisituatsiooni dramatiseerimist – seega loovaid ülesandeid, mis motiveerivad õppijaid kaasa mõtlema. Positiivne, õppija motivatsiooni toetav õpikeskkond tugevdab õppija enesehinnangut ja annab talle eduelamuse juba esimesest tunnist.
Vestluskaaslasi vahetatakse pidevalt, et anda õppijatele võimalust kinnistada materjali läbivate korduste, olla erinevates rollides ja erinevate partneritega.
Õpetaja loob keele praktikaks igale tunnile oma stsenaariumi, kus toimub loomulik õppeteemaga seotud suhtlemine ning sõnavara ja grammatika kinnistamine. Sõnade, väljendite ja grammatika meeldejätmiseks kasutame erinevaid mälutehnikaid (kehakeelt, riimi, rütmi jt).
Koduseks iseseisvaks tööks jääb tunnis õpitu kinnistamine läbi loovate ülesannete ja kuulamisharjutuste.
Tunnid toimuvad kaks korda nädalas a 2 kuni 3 akadeemilist tundi korraga.
Õpperühm: 6-10 inimest
Kursusel põhinevad A1 taseme õpikud on välja antud erinevate kirjastuste poolt. Suuremat tähelepanu
pööratakse rääkimis-ja kuulamisoskuse arendamisele. Kasutatakse palju audio- ja videomaterjali.
Kasutame ka palju veebipõhist autentset materjali, et hoida õppijaid kursis kõige värskemate teemadega
ja kaasaegse keelekasutusega. Osa õppematerjale on koostatud meie oma õpetajate poolt.
Õppematerjalid saavad õppijad paljundatud kujul. Igal grupil on oma link Google Drive keskkonnas.
Juurdepääs tunnimaterjalile võimaldatakse ka puudujatele.
Kursus lõpeb saavutustestiga. Test koosneb suhtlusülesannetest erinevatel teemadel ja lühikesest
grammatika testist. Testi sooritanud saavad vastava tunnistuse.
Kursused toimuvad Sugesto hubastes õpperuumides, Tallinn Narva mnt. 6-9, veebis või tellija ruumides.
Tööalane ja suhtluskeele kursus. Tase A1. Kursuse pikkus 170-230 akadeemilist tundi, sh. 110-180 akadeemilist tundi auditoorset ja 50-90 akadeemilist tundi iseseisvat õpet
A1 on kursus neile, kes on varem läbinud mõne A1 taseme lühikursuse. Kursustel on pearõhk
baasteadmiste omandamisel, õigel hääldusel ja intonatsioonil, elementaarsel lugemis- ja
kirjutamisoskusel. Kursuse lõpus sooritavad õppijad lõputesti. Edukalt eksami sooritanud saavad koolituskeskuse lõputunnistuse ning võivad jätkata õpinguid järgmise taseme kursusel (A2).
Põhilised suhtlusteemad:
– enda ja oma kaaslase tutvustamine
– pere ja hobid
– töö ja töökohustuste ning ülesannete kirjeldamine
– oma soovide edastamine ja kaaslase soovi küsimine, aktiivne kuulamine
– objektid linnas ja maal. Piletite ostmine, info küsimine. Sildid. Tee juhatamine. Takso tellimine.
– poes ja turul. Toiduained, retseptid. Viisakas palumine/tellimine.
– kohvikus. Road. Viisakas palumine/tellimine.
– ilm ja ilmakaared. Aastaajad.
– formularide täitmine
– pühad ja tähtpäevad. Õnnitlemine ja õnnitlusele vastamine.
Grammatika:
A1 tasemele vastav baasgrammatika
Õpiväljundid:
Kursusel omandatakse suhtlemisoskus nii igapäevastes kui tööolukordades ja kinnistatakse
suhtlemisoskuseks vajalik baasgrammatika. Õppijad julgevad suhelda kursustel käsitletud teemadel, ei karda teha vigu ja tunnevad vastava keelekeskkonna suhtlemisetiketti. Lisaks suhtlusoskusele paraneb esinemisjulgus ja meeskonnatöö.
Õppija oskab:
– tutvustada ennast ja oma kaaslasi
– tutvustad oma tööd ja kirjeldada peamisi töökohustusi
– hoida üleval viisakusvestlust
– väljendada oma soove ja eelistusi, esitada küsimusi, reageerida kaasvestlejate küsimustele ja
kommentaaridele
– kirjeldada oma ümbrust ja inimesi
– suhelda poes, kohvikus, turul
– juhatada teed
– pidada lühikesi telefonivestlusi
– täita lihtsamaid formulaare.
Õppija saab aru aeglasest kõnest ja mõistab lihtsamaid tekste.
Õpetusmetoodika baseerub kaasaegsete aktiivmeetodite parimale praktikale.
Koolituse alguses püstitab õppija oma eesmärgid (mida ta koolituse lõpus oskab ja suudab) ja määratleb koos koolitajaga, kuidas nende eesmärkide saavutamiseni jõuda ja kuidas nende saavutamist kontrollida.
Keeleõpe toimub elulistes situatsioonides, läbi loovate rollimängude ja simulatsioonide. Kasutame paaris- ja rühmatööd, rollimänge, väitlusi, mõistete kaardistamist, õpisituatsiooni dramatiseerimist – seega loovaid ülesandeid, mis motiveerivad õppijaid kaasa mõtlema. Positiivne, õppija motivatsiooni toetav õpikeskkond tugevdab õppija enesehinnangut ja annab talle eduelamuse juba esimesest tunnist.
Vestluskaaslasi vahetatakse pidevalt, et anda õppijatele võimalust kinnistada materjali läbivate korduste, olla erinevates rollides ja erinevate partneritega.
Õpetaja loob keele praktikaks igale tunnile oma stsenaariumi, kus toimub loomulik õppeteemaga seotud suhtlemine ning sõnavara ja grammatika kinnistamine. Sõnade, väljendite ja grammatika meeldejätmiseks kasutame erinevaid mälutehnikaid (kehakeelt, riimi, rütmi jt).
Koduseks iseseisvaks tööks jääb tunnis õpitu kinnistamine läbi loovate ülesannete ja kuulamisharjutuste.
Tunnid toimuvad kaks korda nädalas a 2 kuni 3 akadeemilist tundi korraga.
Õpperühm: 6-10 inimest.
Kursusel põhinevad A1 taseme õpikud on välja antud erinevate kirjastuste poolt. Suuremat tähelepanu
pööratakse rääkimis-ja kuulamisoskuse arendamisele. Kasutatakse palju audio- ja videomaterjali.
Kasutame ka palju veebipõhist autentset materjali, et hoia õppijaid kursis kõige värskemate teemadega
ja kaasaegse keelekasutusega. Osa õppematerjale on koostatud meie oma õpetajate poolt.
Õppematerjalid saavad õppijad paljundatud kujul. Igal grupil on oma link Google Drive keskkonnas.
Juurdepääs tunnimaterjalile võimaldatakse ka puudujatele.
Kursus lõpeb saavutustestiga. Test koosneb suhtlusülesannetest erinevatel teemadel ja lühikesest
grammatika testist. Testi sooritanud saavad vastava tunnistuse.
Kursused toimuvad Sugesto hubastes õpperuumides, Tallinn Narva mnt. 6-9, veebis või tellija ruumides.
Tööalane ja suhtluskeele kursus. Tase A1/A2 Kursuse pikkus 100-160 akadeemilist tundi. sh. 60-120 akadeemilist tundi auditoorset õpet ja 40-60 akadeemilist tundi iseseisvat õpet
A1/A2 taseme kursused on neile, kes on läbinud enne A1 taseme kursuse. Sellel kursusel on pearõhk baasteadmiste omandamisel, õigel hääldusel ja intonatsioonil, elementaarsel lugemis- ja kirjutamisoskusel. Kursuse lõpus sooritavad õppijad lõputesti. Edukalt eksami sooritanud saavad koolituskeskuse lõputunnistuse ning jätkata õpinguid järgmisel tasemekursusel.
Põhilised suhtlusteemad:
– tervitamine ja hüvastijätmine, palumine ja tänamine, vabandamine
– enda ja oma kaaslase tutvustamine
– töö ja töökohustuste ning ülesannete kirjeldamine
– oma soovi avaldamine ja kaaslase soovi küsimine, aktiivne kuulamine
– igapäevaste situatsioonide kirjeldamine, meeldimise ja mittemeeldimise
– telefonivestlused igapäevaste teemadel
– liikumine linnas, tee juhatamine ja küsimine.
Grammatika:
A2 tasemele vastav grammatika
Õpiväljundid:
Kursusel omandatakse suhtlemisos nii igapäevaselt kui tööolukordades ja kinnistatakse
suhtlemisoskuseks vajalik baasgrammatika. Õppijad julgevad suhelda kursustel käsitletud teemadel, ei karda teha vigu ja tunnevad vastava keelekeskkonna suhtlemisetiketti. Lisaks suhtluskusele paraneb esinemisjulgus ja loovus.
Õppija:
-mõistab selgelt ja aeglaselt hääldatud fraase ja lauseid, saab aru lühikeste, lihtsate ja selgelt
väljahääldatud ütluste põhisisust, mis käivad tema enda, tema perekonna, kodu, hobide, igapäevaelu, tervise kohta.
-mõistab konkreetse sisuga lühikesi, lihtsaid tekste, mis seostuvad tema isikliku eluga ning mis sisaldavad sageli kasutatavaid igapäevase üldkeele sõnu ja rahvusvahelise levikuga tüvesid.
-oskab ennast tutvustada. Omab teadmisi kõneetiketist. Suudab kaasa rääkida lihtsas
igapäevasuhtluses, kui vestlus seisneb lihtsas ja otseses infovahetuses tuttaval teemal (perekond, tervis, kodu, vaba aeg.)
-oskab isikliku elu teemavaldkonnas infot küsida ja infopärimisele vastata. Oskab kirjutada väga lihtsaid isiklikke kirju.
Õpetusmetoodika baseerub kaasaegsete aktiivmeetodite parimale praktikale.
Koolituse alguses püstitab õppija oma eesmärgid (mida ta koolituse lõpus oskab ja suudab) ja määratleb koos koolitajaga, kuidas nende eesmärkide saavutamiseni jõuda ja kuidas nende saavutamist kontrollida.
Keeleõpe toimub elulistes situatsioonides, läbi loovate rollimängude ja simulatsioonide. Kasutame paaris- ja rühmatööd, rollimänge, väitlusi, mõistete kaardistamist, õpisituatsiooni dramatiseerimist – seega loovaid ülesandeid, mis motiveerivad õppijaid kaasa mõtlema. Positiivne, õppija motivatsiooni toetav õpikeskkond tugevdab õppija enesehinnangut ja annab talle eduelamuse juba esimesest tunnist.
Vestluskaaslasi vahetatakse pidevalt, et anda õppijatele võimalust kinnistada materjali läbivate korduste, olla erinevates rollides ja erinevate partneritega.
Õpetaja loob keele praktikaks igale tunnile oma stsenaariumi, kus toimub loomulik õppeteemaga seotud suhtlemine ning sõnavara ja grammatika kinnistamine. Sõnade, väljendite ja grammatika meeldejätmiseks kasutame erinevaid mälutehnikaid (kehakeelt, riimi, rütmi jt).
Koduseks iseseisvaks tööks jääb tunnis õpitu kinnistamine läbi loovate ülesannete ja kuulamisharjutuste.
Tunnid toimuvad kaks korda nädalas a 2 kuni 3 õppetundi korraga.
Õpperühm: 6-10 inimest.
Kursusel põhinevad A2 taseme õpikud on välja antud erinevate kirjastuste poolt. Suuremat tähelepanu pööratakse rääkimis-ja kuulamisoskuse arendamisele. Kasutatakse palju audio- ja videomaterjali.
Kasutame ka palju veebipõhist autentset materjali, et hoia õppijaid kursis kõige värskemate teemadega ja kaasaegse keelekasutusega. Osa õppematerjale on koostatud meie oma õpetajate poolt.
Õppematerjalid saavad õppijad paljundatud kujul. Igal grupil on oma link Google Drive keskkonnas.
Juurdepääs tunnimaterjalile võimaldatakse ka puudujatele.
Kursus lõpeb saavutustestiga. Test koosneb suhtlusülesannetest erinevatel teemadel ja lühikesest grammatika testist. Testi sooritanud saavad vastava tunnistuse.
Kursused toimuvad Sugesto hubastes õpperuumides, Tallinn Narva mnt. 6-9, veebis või tellija ruumides.
Tööalane ja suhtluskeele kursus kombineeritud veebi õppega. Nõrgem kesktase (A2). Kursuse pikkus 60 akadeemilist tundi, sh. 40 akdeemilist tundi auditoorset või veebis ja 20 akadeemilist tundi iseseisvat õpet
Kursus on mõeldud neile, kes on saavutanud eelmise kursuse A1 taseme ja neile, kelle vastava
võõrkeele kasutamine on olnud passiivne.
Põhilised suhtlusteemad:
– isiklike kogemuste kirjeldamine, võrdluste tegemine ja erinevuste väljatoomine
– elutingimuste, töö ja töökohustuste detailsem kirjeldamine ja analüüs
– suhtlemine kliendiga (aktiivne kuulamine, selgitamine, veenmine, probleemide lahendamine)
– ametialased telefonikõned ja e-kirjad
– lühipresentatsioonid ja arutelud.
Grammatika:
A2 tasemele vastav grammatika.
Õpiväljundid:
Kursusel omandatakse suhtlemisoskus nii igapäevaselt kui tööolukordades ja kinnistatakse
suhtlemisoskuseks vajalik baasgrammatika. Õppijad julgevad suhelda kursustel käsitletud teemadel, ei karda teha vigu ja tunnevad vastava keelekeskkonna suhtlemisetiketti. Lisaks suhtluskusele paraneb esinemisjulgus ja loovus.
Õppija oskab:
– kirjeldada igapäevasündmusi ja toiminguid
– hoida üleval viisakusvestlust
– suhelda kliendiga kursusel käsitletud tööalastel teemadel
– koostada lühikesi e-kirju
– teha lühipresentatsiooni tuttavatel teemadel
– väljendada oma soove ja esitada küsimusi, reageerida kaasvestlejate küsimustele ja kommentaaridele
– pidada lühikesi telefonivestlusi üldistel ja töö teemadel
– koostada lühikest teksti tuttavatel teemadel
– õppija saab aru aeglasemast kõnest ja mõistab igapäevases üldkeeles kirjutatud tekste.
Õpetusmetoodika baseerub kaasaegsete aktiivmeetodite parimale praktikale.
Koolituse alguses sõnastab õppija oma eesmärgid (mida ta koolituse lõpus oskab ja suudab) ja määratleb koos koolitajaga, kuidas nende eesmärkide saavutamist kontrollida.
Keeleõpe toimub elulistes situatsioonides, läbi loovate rollimängude ja simulatsioonide. Kasuta paaris- ja rühmatööd, rollimänge, väitlusi, mõistete kaardistamist, õpisituatsiooni dramatiseerimist – seega loo ülesandeid, mis motiveerivad õppijaid kaasatakse palju töötama. Positiivne, õppija motivatsiooni toetav õpikeskkond tugevdab õppija enesehinnangut ja annab talle eduelamuse juba esimesest tunnist Vestluskaaslasi vahetatakse pidevalt, et anda õppijatele võimalust kinnistada materjali läbivate korduste, olla erinevates rollides ja erinevate partneritega.
Õpetaja loob keele praktikaks igale tunnile oma stsenaariumi, kus toimub loomulik õppeteemaga seotud suhtlemine ning sõnavara ja grammatika kinnistamine. Sõnade, väljendite ja grammatika meeldejätmiseks kasutame erinevaid mälutehnikaid (kehakeelt, riimi, rütmi jt).
28 tundi toimub auditooriumis ja 12 tundi läbi veebis. Veebi õppe tundide ajad lepitakse grupiga kokku.
Koduseks tööks jääb auditoorsetes ja veebi õppes läbitu kinnistamine läbi loovate suuliste ja kirjalike ülesannete ja kuulamisharjutuste.
Õpperühm: 4-5 inimest.
Kursusel kasutatavad õpikud on välja antud erinevate kirjastuste poolt. Suuremat tähelepanu pööratakse rääkimis-ja kuulamisoskuse arendamisele. Kasutame ka palju veebipõhist autentset materjali, et hoida õppijaid kursis kõige värskemate teemadega ja kaasaegse keelekasutusega. Osa õppematerjale on koostatud meie oma õpetajate poolt. Õppematerjalid saavad õppijad paljundatud kujul. Igal grupil on oma link Google Drive keskkonnas. Võimalik ka puudujatele juurdepääsu tunnimaterjalile.
Kursus lõpeb saavutustestiga. Test koosneb suhtlusülesannetest erinevatel teemadel ja lühikesest grammatika testist. Testi sooritanud vastavad tunnistuse.
Kursused toimuvad Sugesto hubastes õpperuumides, Tallinn Narva mnt. 6-9, veebis või tellija ruumides.
Tööalane ja suhtluskeele kursus. Tase A2. Kursuse pikkus 100 akadeemilist tundi, sh. 60
akadeemilist tundi auditoorset õpet ja 40 akadeemilist tundi iseseisvat õpet.
A2 taseme kursused on neile, kes on läbinud enne A1 taseme kursuse. Sellel kursusel on pearõhk baasteadmiste omandamisel, õigel hääldusel ja intonatsioonil, elementaarsel lugemis- ja kirjutamisoskusel. Kursuse lõpus sooritavad õppijad lõputesti. Edukalt eksami sooritanud saavad koolituskeskuse lõputunnistuse ning jätkata õpinguid järgmisel tasemekursusel.
Põhilised suhtlusteemad:
– tervitamine ja hüvastijätmine; palumine ja tänamine; vabandamine
– enda ja oma kaaslase tutvustamine
– töö ja töökohustuste ning ülesannete kirjeldamine
– oma soovi avaldamine ja kaaslase soovi küsimine; aktiivne kuulamine
– igapäevaste situatsioonide kirjeldamine, meeldimise ja mittemeeldimise väljendamine
– telefonivestlused igapäevastel teemadel
– liikumine linnas, tee juhatamine ja küsimine.
Grammatika:
A2 tasemele vastav grammatika.
Õpiväljundid:
Kursusel omandatakse suhtlemisoskus nii igapäevaselt kui tööolukordades ja kinnistatakse
suhtlemisoskuseks vajalik baasgrammatika. Õppijad julgevad suhelda kursustel käsitletud teemadel, ei karda teha vigu ja tunnevad vastava keelekeskkonna suhtlemisetiketti. Lisaks suhtluskusele paraneb esinemisjulgus ja loovus.
Õppija:
-mõistab selgelt ja aeglaselt hääldatud fraase ja lauseid, saab aru lühikeste, lihtsate ja selgelt
väljahääldatud ütluste põhisisust, mis käivad tema enda, tema perekonna, kodu, hobide, igapäevaelu, tervise kohta
-mõistab konkreetse sisuga lühikesi, lihtsaid tekste, mis seostuvad tema isikliku eluga ning mis sisaldavad sageli kasutatavaid igapäevase üldkeele sõnu ja rahvusvahelise levikuga tüvesid.
-oskab ennast tutvustada. Omab teadmisi kõneetiketist. Suudab kaasa rääkida lihtsas
igapäevasuhtluses, kui vestlus seisneb lihtsas ja otseses infovahetuses tuttaval teemal (perekond, tervis, kodu, vaba aeg.)
-oskab isikliku elu teemavaldkonnas infot küsida ja infopärimisele vastata. Oskab kirjutada väga lihtsaid isiklikke kirju.
Õpetusmetoodika baseerub kaasaegsete aktiivmeetodite parimale praktikale.
Koolituse alguses püstitab õppija oma eesmärgid (mida ta koolituse lõpus oskab ja suudab) ja määratleb koos koolitajaga, kuidas nende eesmärkide saavutamiseni jõuda ja kuidas nende saavutamist kontrollida.
Keeleõpe toimub elulistes situatsioonides, läbi loovate rollimängude ja simulatsioonide. Kasutame paaris- ja rühmatööd, rollimänge, väitlusi, mõistete kaardistamist, õpisituatsiooni dramatiseerimist – seega loovaid ülesandeid, mis motiveerivad õppijaid kaasa mõtlema. Positiivne, õppija motivatsiooni toetav õpikeskkond tugevdab õppija enesehinnangut ja annab talle eduelamuse juba esimesest tunnist.
Vestluskaaslasi vahetatakse pidevalt, et anda õppijatele võimalust kinnistada materjali läbivate korduste, olla erinevates rollides ja erinevate partneritega.
Õpetaja loob keele praktikaks igale tunnile oma stsenaariumi, kus toimub loomulik õppeteemaga seotud suhtlemine ning sõnavara ja grammatika kinnistamine. Sõnade, väljendite ja grammatika meeldejätmiseks kasutame erinevaid mälutehnikaid (kehakeelt, riimi, rütmi jt).
Koduseks iseseisvaks tööks jääb tunnis õpitu kinnistamine läbi loovate ülesannete ja kuulamisharjutuste.
Tunnid toimuvad üks või kaks korda nädalas a 2 kuni 3 akadeemilist tundi korraga.
Õpperühm: 6-10 inimest.
Kursusel põhinevad A2 taseme õpikud on välja antud erinevate kirjastuste poolt. Suuremat tähelepanu pööratakse rääkimis-ja kuulamisoskuse arendamisele. Kasutatakse palju audio- ja videomaterjali.
Kasutame ka palju veebipõhist autentset materjali, et hoia õppijaid kursis kõige värskemate teemadega ja kaasaegse keelekasutusega. Osa õppematerjale on koostatud meie oma õpetajate poolt.
Õppematerjalid saavad õppijad paljundatud kujul. Igal grupil on oma link Google Drive keskkonnas.
Juurdepääs tunnimaterjalile võimaldatakse ka puudujatele.
Kursus lõpeb saavutustestiga. Test koosneb suhtlusülesannetest erinevatel teemadel ja lühikesest grammatika testist. Testi sooritanud saavad vastava tunnistuse.
Kursused toimuvad Sugesto hubastes õpperuumides, Tallinn Narva mnt. 6-9, veebis või tellija ruumides.
Tööalane ja suhtluskeele kursus. Tase A2 Kursuse pikkus 200-220 akadeemilist tundi, sh. 110-160 akadeemilist tundi auditoorset õpet ja 40-80 akadeemilist tundi iseseisvat õpet.
A2 taseme kursused on neile, kes on läbinud enne A1 taseme kursuse. Sellel kursusel on pearõhk baasteadmiste omandamisel, õigel hääldusel ja intonatsioonil, elementaarsel lugemis- ja kirjutamisoskusel. Kursuse lõpus sooritavad õppijad lõputesti. Edukalt eksami sooritanud saavad koolituskeskuse lõputunnistuse ning jätkata õpinguid järgmisel tasemekursusel.
Põhilised suhtlusteemad:
– isiklike kogemuste kirjeldamine, võrdluste tegemine ja erinevuste väljatoomine
– elutingimuste, töö ja töökohustuste detailsem kirjeldamine ja analüüs
– suhtlemine kliendiga (aktiivne kuulamine, selgitamine, veenmine, probleemide lahendamine)
– ametialased telefonikõned ja e-kirjad
– lühipresentatsioonid ja arutelud
– Tallinna vaatamisväärsused
– hobid ja reisimine
– elukeskkond linnas ja maal
– tulevikutrendid maailmas.
Grammatika:
A2 tasemele vastav grammatika.
Õpiväljundid:
Kursusel omandatakse suhtlemisoskus nii igapäevaselt kui tööolukordades ja kinnistatakse suhtlemisoskuseks vajalik baasgrammatika. Õppijad julgevad suhelda kursustel käsitletud teemadel, ei karda teha vigu ja tunnevad vastava keelekeskkonna suhtlemisetiketti. Lisaks suhtlusokusele paraneb esinemisjulgus ja loovus.
Õppija oskab:
– kirjeldada igapäevasündmusi ja toiminguid
– hoida üleval viisakusvestlust
– suhelda kliendiga kursusel käsitletud tööalastel teemadel
– koostada lühikesi e-kirju
– teha lühipresentatsiooni tuttavatel teemadel
– väljendada oma soove ja esitada küsimusi, reageerida kaasvestlejate küsimustele ja kommentaaridele
– pidada lühikesi telefonivestlusi üldistel ja töö teemadel
– koostada lühikest teksti tuttavatel teemadel
– õppija saab aru aeglasemast kõnest ja mõistab igapäevases üldkeeles kirjutatud tekste.
Õpetusmetoodika baseerub kaasaegsete aktiivmeetodite parimale praktikale.
Koolituse alguses püstitab õppija oma eesmärgid (mida ta koolituse lõpus oskab ja suudab) ja määratleb koos koolitajaga, kuidas nende eesmärkide saavutamiseni jõuda ja kuidas nende saavutamist kontrollida.
Keeleõpe toimub elulistes situatsioonides, läbi loovate rollimängude ja simulatsioonide. Kasutame paaris- ja rühmatööd, rollimänge, väitlusi, mõistete kaardistamist, õpisituatsiooni dramatiseerimist – seega loovaid ülesandeid, mis motiveerivad õppijaid kaasa mõtlema. Positiivne, õppija motivatsiooni toetav õpikeskkond tugevdab õppija enesehinnangut ja annab talle eduelamuse juba esimesest tunnist.
Vestluskaaslasi vahetatakse pidevalt, et anda õppijatele võimalust kinnistada materjali läbivate korduste, olla erinevates rollides ja erinevate partneritega.
Õpetaja loob keele praktikaks igale tunnile oma stsenaariumi, kus toimub loomulik õppeteemaga seotud suhtlemine ning sõnavara ja grammatika kinnistamine. Sõnade, väljendite ja grammatika meeldejätmiseks kasutame erinevaid mälutehnikaid (kehakeelt, riimi ja rütmi, jt).
Koduseks iseseisvaks tööks jääb tunnis õpitu kinnistamine läbi loovate ülesannete ja kuulamisharjutuste.
Tunnid toimuvad kaks korda nädalas a 2 kuni 3 akadeemilist tundi korraga.
Õpperühm: 6-10 inimest.
Kursusel põhinevad A2 taseme õpikud on välja antud erinevate kirjastuste poolt. Suuremat tähelepanu pööratakse rääkimis-ja kuulamisoskuse arendamisele. Kasutatakse palju audio- ja videomaterjali.
Kasutame ka palju veebipõhist autentset materjali, et hoia õppijaid kursis kõige värskemate teemadega ja kaasaegse keelekasutusega. Osa õppematerjale on koostatud meie oma õpetajate poolt.
Õppematerjalid saavad õppijad paljundatud kujul. Igal grupil on oma link Google Drive keskkonnas.
Juurdepääs tunnimaterjalile võimaldatakse ka puudujatele.
Kursus lõpeb saavutustestiga. Test koosneb suhtlusülesannetest erinevatel teemadel ja lühikesest
grammatika testist. Testi sooritanud saavad vastava tunnistuse.
Kursused toimuvad Sugesto hubastes õpperuumides, Tallinn Narva mnt. 6-9, veebis või tellija ruumides.
Eesti keele C1-taseme eksamiks ettevalmistamisele suunatud täiendkoolitus.
Õppe maht: kuni 450 akadeemilist tundi, millest 200 tundi on auditoorset õpet ja 250 tundi on iseseisvat tööd.
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
Täiskasvanud õppijad, kes soovivad omandada eesti keelt C1-tasemel. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel. Õpingute alustamise tingimuseks on B2-taseme keelekursuse lõpetamine viimase kahe aasta jooksul või riikliku B2-taseme eksami sooritamine või keeltekool Sugesto OÜ suulise ja kirjaliku tasemetesti sooritamine. Keeltekool Sugesto tasemetest on koostatud Integratsiooni Sihtasutuse kodulehel olevate eesti keele C1 tasemeeksami näidistestide põhjal.
Õppe eesmärk:
Omandada eesti keele oskus C1 tasemel, mis võimaldab eesti keeles spontaanselt, ladusalt ja vajaliku nüansirikkusega suhelda nii suuliselt kui ka kirjalikult.
Õpiväljundid:
Iga koolituse edukalt läbinu:
-mõistab pikkade ja keeruliste tekstide, tele- ja raadiosaadete ning filmide sisu. Loeb kaasaegset eestikeelsest proosakirjandust, erialast kirjandust ja tehnilisi tekste
-väljendab end eesti keeles ladusalt ja selgelt. Kasutab keelt paindlikult nii ühiskonnaelus kui ka tööl. Avaldab oma arvamust ja põhjendab seda, juhib eestikeelset vestlust
-kirjutab kirja, esseed ja koostab aruannet keerukal teemal
-kohandab nii suulise kui ka kirjaliku teksti stiili vastavalt auditooriumile.
Õppe sisu:
C1-taseme eesti keele kursusel arendatakse nelja osaoskust: kirjutamine, kuulamine, lugemine ja rääkimine.
Auditoorses õppes on põhirõhk kõne ja selle mõistmise arendamisel, eestikeelse väitlusoskuse edendamisel ning grammatikapeensuste selgitamisel. Iseseisvalt jäetakse koju õppida sõnavara, teha grammatikaharjutusi ja pikemaid kirjalikke loovtöid, lisaks on vaja jälgida eestikeelseid tele- ja raadiosaateid, lugeda keerukamaid ajakirjanduslikke, ametialaseid ja erialaseid tekste, tänapäeva eesti proosakirjandust ning praktiseerida kõnekeelt eesti keele kandjatega.
Õppesisu teemavaldkondade kaupa:
1. Mina ja infoühiskond
Enda põhjalik tutvustamine. Päevakajalised sündmused. Erineva info leidmine internetist, teatmeteostest
jne. Sotsiaalmeedia. Massimeedia. Intervjueerimine ja intervjuu andmine. Info/internetisõltuvus, AI mõjud
ja kasutamisvaldkonnad. Erinevad ankeedid, küsitlused. Keelestiili valik.
2. Haridus
Haridus ja õpingud. Eesti haridussüsteem. Elukestev õpe. Kutseõpe. Õppimine välismaal. Veebiõpe. CV.
Essee.
3. Amet ja töö
Karjääri planeerimine. Töötingimused. Tööülesannete kirjeldamine. Tööintervjuu. Koosolekud.
Ettevõtlikkus. Tööstress. Erinevate dokumentide vormistamine. CV. Motivatsioonikiri. Vastuskiri. Äriplaan.
4. Teenindus ja kaubandus. Tarbimine
Reklaam. Inimeste mõjutamine. Tarbijakaitse. Internetikaubandus. Taaskasutus. Pangateenused.
Järelepärimiskiri. Pretensioon. Dokumentatsiooni täitmine. Arvsõna. Modaalsõnade kasutamine.
5. Vaba aeg. Aktiivne puhkus. Kultuur
Kultuur: film, teater, kontsert jm kultuuriüritused. Arvustus. Sport. Rekreatsioon. Maailmakultuur.
Kultuuriline identiteet. Arutlus.
6. Tervis ja eluviis
Tervishoid. Tervisekontroll. E-tervis. Alternatiivmeditsiin. Allergiad. Elukvaliteet. Tööstress. Läbipõlemine.
Harrastussport. Rekreatsioon. Test ja selle analüüs.
7. Elukeskkond. Liiklus
Keskkonnakaitse. Loodushoid. “ Teeme ära“ jt keskkonnaprojektid. Prügi. Ökotoit ja selle tootmine.
Jätkusuutlik areng. Eesti tuntumad loodusobjektid ja vaatamisväärsused. Eesti linnud, loomad, taimed.
Liiklus. Tunnistuse andmine. Seletuskiri.
8. Inimestevahelised suhted. Tähtpäevad
Isiksuse väljakujunemine, iseseisvumine. Erinevad peretüübid. Peretraditsioonid. Suhted, kombed peres,
tööl, eri kultuurides. Rahvakalender. Keelestiili valik.
9. Eluase ja kinnisvara
Kodu otsimine ja ostmine. Pangalaen. Dokumentatsioon. Naabrivalve. Korteriühistu. Elukeskkond ja
taristu. Elektriseadmed. Juhendid.
10. Riik ja ühiskond. Avalikud asutused
Riigikaitse. Sotsiaalsüsteem ja sotsiaaltoetused. Kodanikuaktiivsus ja ettevõtlikkus. Dokumentatsioon.
Ametikirjad. Asjaajamine ametiasutustes. Tööga seotud info. Orienteerumine tööks vajalikes
dokumentides. Riigieelarve ja valimised. Keelestiili valik.
Sõnavara
Ülaltoodud kõnearendusteemade sõnavara. Sünonüümid ja antonüümid. Eesti vanasõnad ja
kõnekäänud. Lühendid.
Grammatika
• Nimisõna: käänded ainsuses ja mitmuses, ühildumine omadus-, arv- ja asesõnaga. I-mitmus.
Antonüümid, sünonüümid, liitsõnad.
• Arvsõna. Põhi- ja järgarvsõnad, nende käänamine.
• Asesõna käänamine. Ühildumine nimisõnaga.
• Tegusõna. Pööramine olevikus, liht-, täis- ja enneminevikus. Rektsioon. Sihilised ja sihitud tegusõnad.
Kõneviisid. Tegevusnimed. Tegusõna käändelised vormid. Kesksõnad. Isikuline ja umbisikuline
tegumood. Ühendtegusõnad.
• Ees- ja tagasõnad. Kaassõnad.
• Muutumatud sõnad. Sidesõnad. Määrsõnade võrdlusastmed.
• Lauseehitus. Sõnajärg. Rind- ja põimlause. Lauselühendid.
• Küsisõnad.
Õppekeskkond:
Kursused viiakse läbi keeltekool Sugesto õpperuumides, aadressil: Tallinn, Narva mnt 6-9 või tunni alusel keeleõppeks renditavates ruumides Tallinnas või mujal Eestis. Õppeklassid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele ning on varustatud tahvli, CD-mängija, arvuti, diaprojektori ja vajadusel muude keeleõppeks vajalike vahenditega. Online kursuste läbiviimiseks kasutatakse Zoom või Skype veebikeskkonda.
Õppemeetodid:
Põhiliselt kasutatakse kommunikatiivõppemeetodeid, nagu dialoogid, rollimängud, väitlused ja muud grupi- ja paaristööd, aga ka grammatikaharjutusi baasteadmiste omandamiseks, lugemis-, kuulamis- ja hääldusharjutusi õige häälduse juurutamiseks ning kõne ja kirjaliku teksti mõistmise arendamiseks, loovkirjutusülesandeid kirjaliku eneseväljenduse arendamiseks. Õpitu ellurakendamiseks tuleb iseseisvalt eestikeelses keskkonnas praktilisi ülesandeid lahendada.
Õppematerjalid:
Põhiõpik on M Kitsnik „M. Kitsnik, „Praktiline eesti keel teise keelena B2, C1”, 2013 või M. Pesti, „T nagu
Tallinn”, 2013
Kursuse lisamaterjalid:
1. M. Rüütli, E. Viilipus „Eesti keel vene õppekeelega gümnaasimile”, 2002
2. M. Pesti, H. Ahi „K nagu Kihnu“, 2018.
3. https://www.keeletee.ee/coursemap
4. http://www.keeleveeb.ee
5. http://kohanemisprogramm.tlu.ee
6. https://www.integratsioon.ee/raamatukogu
7. https://www.innove.ee/eksamid-ja-testid/eesti-keele-tasemeeksamid/
8. M. Pesti, H. Ahi „L nagu lugemik”, 2011
9. M. Pesti, „T nagu Tallinn”, 2007
10. Eesti Keele Sihtasutus 2014 „Eesti keele põhisõnavara sõnastik”, Eesti Keele Instituut
11. Eesti Keele Sihtasutus 2009 „Eesti keele seletav sõnaraamat”
12. Eesti Keele Instituut 2007. Mati Erelt, Tiiu Erelt, Kristiina Ross. „Eesti keele käsiraamat”
13. Eesti Keele Sihtasutus 2013 „Eesti õigekeelsussõnaraamat”
14. Veebimaterjalid päevakajalistel ja muudel väitlusteemadel.
15. Eesti filmid („Viimne reliikvia”, „Kevade”, „Suvi”, „1944” jt), estraadiklassika, eesti rahvalaul, koorilaul, kaasaegne eesti poppmuusika ja rahvamuusika (Vennaskond, Apelsin, Liisi Koikson, Trad Attack, Mari Kalkun, jt).
16. Valiktekste tänapäeva eesti kirjandusest.
Täiendkoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid:
Keeltekool Sugesto väljastab kursusel osalejale tunnistuse juhul, kui õppija osales vähemalt 75 protsenti auditoorsetest tundidest ja sooritas edukalt kursuse lõpueksami. Lõpueksamil, mis sisaldab nii kirjutamise, kuulamise, lugemise kui ka kõnelemise osa, kontrollitakse ülaltoodud õpiväljundite omandamist. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saavutab kokku vähemalt 75 protsenti maksimaalsest punktisummast, kusjuures ühegi osa punktide arv ei tohi olla väiksem kui 50 protsenti.
Tunnistusel märgitakse lõpetatud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja nimi ja isikukood. Tunnistusele kirjutavad alla kursuse õpetaja ja keeltekool Sugesto direktor. Juhul kui osaleja ei sooritanud edukalt kursuse lõpueksamit ja/või ei osalenud nõutavas mahus tundides, väljastatakse talle kursuse lõpus tõend, millel märgitakse osaletud tundide arv. Tõendi allkirjastab keeltekool Sugesto direktor.